1. ÜLDINE INFORMATSIOON
1.1 MÕISTED
1.1.1 ÜLDTINGIMUSED – tingimused, mis sätestavad patsiendi/kliendi (edaspidi teenuse saaja või saajad – lüh.
“TS”) ja PhysioX OÜ (edaspidi teenuseosutaja – lüh. “TO”) vahelised õigused ja kohustused.
1.1.2 TEENUS – TO poolt osutatav teenus (vt kodulehelt “Teenused”).
1.1.3 BRONEERING – TS poolt teenuse osutamise suhtes esitatud ametlik taotlus/sooviavaldus, mis ootab TO
poolset kinnitust ja mille eesmärk on tagada teenuse kättesaadavus tulevikuks.
1.1.4 VASTUVÕTT – teenus, mille toimumiskoht, kuupäev ja aeg on TS poolt broneeritud ning TO poolt
kinnitatud. Kinnitus loetakse antuks, kui TO kinnitab Broneeringu kas suuliselt (telefoni teel) või kirjalikult
(saadetakse eraldi teade või antakse kohapeal meelespea). See protsess tagab, et teenus on TS jaoks kindlaks
määratud ajaks kättesaadav.
1.2 TEENUSE OSUTAMINE
1.2.1 TO osutab füsioteraapia teenused kompleksselt või eraldi komponentidena (vt kodulehelt “Teenused”).
1.2.2 TO osutab Teenuseid aadressil Jaama tn 32, Jõhvi vald, 41532 (põhitegevuskoht).
1.2.3 Koduvisiidil osutatakse Teenust TS igapäevases keskkonnas (nt kodus).
1.3 TEENUSE KÄTTESAADAVUS
1.3.1 TO osutab Teenuseid lähtudes nende kättesaadavusest.
1.3.2 TO ei võta endale vastutust andmeside ja sideteenuste toimimise, nende teenuste täielikkuse, täpsuse või
katkestusteta toimimise tagamise eest.
1.3.3 TO ei võta endale vastutust punktis 1.3.2 kirjeldatud tegurite poolt põhjustatud mõjude eest Teenuse
kättesaadavusele.
1.4 TEENUSE OSUTAJA KÄTTESAADAVUSE VASTUTUS
1.4.1 Üldjuhul ei ole TO töötajad võimelised vastama telefonikõnedele vastuvõttude toimumise ajal.
1.4.2 TO võtab TS-ga ühendust esimesel võimalusel pärast vastuvõttu.
1.4.3 Juhul, kui TO ei võtnud TS-ga ühendust samal päeval, kohustub TS helistada uuesti järgmisel tööpäeval.
1.4.3.1 See kohustus tuleneb asjaolust, et TO töötajate tööpäevad võivad olla pikad ja teguderohked, mistõttu võib tekkida
olukordi, kus TO töötaja unustab või ei jõua füüsiliselt TS-ga ühendust võtta.
1.4.4 TS mõistab ja nõustub, et TO poolt tagasiside andmisel võib tekkida viivitusi.
1.5 TEENUSE TULEMUSLIKKUSE VASTUTUS
1.5.1 Lepingu sõlmimisel TS tunnistab ja nõustub, et teraapia tulemuste saavutamine on sügavalt individuaalne
protsess, mis eeldab TS aktiivset osalemist (panustamist) ja koostööd (TO ja TS vahel).
1.5.2 TO ei ole mingil juhul volitatud ega kohustatud andma garantiisid või lubadusi seoses ühegi pakutava
Teenuse efektiivsuse, edukuse või paranemise prognoosiga.
1.5.3 TO ei vastuta Teenuse tulemuste eest, mis on tingitud TS individuaalsest reaktsioonist teraapiale.
2. LEPINGU SÕLMIMINE, AJA BRONEERIMINE JA TEENUSE EEST TASUMINE
2.1 Vastuvõtuaega saab broneerida kodulehel https://physiox.ee; telefonitsi üldnumbril +372 5 809 890 6; e-kirja
teel info@physiox.ee; TO töötajate individuaalsete telefonide/e-posti aadresside kaudu; kohapeal tööaegadel.
2.2 Broneeringu tegemisel nõustub TS Üldtingimustega (olenemata Broneeringu viisist).
2.3 Teenuse osutamise leping loetakse sõlmituks hetkest, mil TS broneerib vastuvõtuaja (teeb Broneeringu) TOl või TO abistaval esindajal ning TO kinnitab seda (ehk Broneering muutub Vastuvõtuks).
2.4 Teenuse eest tasub TS Vastuvõtu lõppedes.
2.5 Teenuse eest saab tasuda TO kohapeal sularahas või pangakaardiga, samuti pangaülekandega.
2.7 Sõltuvalt Teenuse osutamisega seotud turuhindade/kulude muutumisest on TO-l õigus igal ajal ühepoolselt
Teenuste hinnakirja muuta, tehes vastavad muudatused kättesaadavaks TO tegevuskohas ja kodulehel
https://physiox.ee;
2.8 TS-le, kes on teinud Broneeringu enne hinnakirja muutmist, kuid kasutab Teenust pärast hinnakirjas
muudatuse tegemist, kehtib Broneeringu tegemise hetkel kehtinud hinnakiri.
2.9 TO-l või tema esindajatel on õigus piirata või peatada erinevate Broneeringu viiside kasutamist (näiteks
ülekoormuse, tehniliste põhjuste või muudel TO-lt mittesõltuvate asjaolude tõttu).
3. RAVIJÄRJEKORRA PIDAMISE REEGLID
3.1 Plaanilise ravi järjekorra pidamise kord on koostatud vastavalt Tervise- ja tööministri 27.12.2018. a määrusele
nr 73 “Tervishoiuteenuste kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded”
3.2 Ravijärjekorda registreerib TO spetsialist või volitatud abistav esindaja:
3.2.1 tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas: Jaama tn 32, Jõhvi vald, 41532;
3.2.2 telefoni teel: +372 5 809 890 6 ja meili teel: info@physiox.ee;
3.2.3 veebilehel https://physiox.ee;
3.3 Ravijärjekorda registreerimine meili/veebilehe kaudu on tagatud ööpäev läbi; tervishoiuteenuse osutaja
tegevuskohas/telefoni teel kõigil tööpäevadel tööaegadel.
3.4 Tervishoiuteenuse osutaja registreerib patsiendi ravijärjekorda, kandes ravijärjekorda järgmised andmed:
3.4.1 patsiendi isikuandmed (ees- ja perekonnanimi, isikukood või muu identifitseeriv tunnus);
3.4.2 patsiendi kontaktandmed (aadress, telefon, e-posti aadress);
3.4.3 saatekirja kinnitanud tervishoiutöötaja andmed (ees- ja perekonnanimi, registrikood, telefon, e-posti
aadress);
3.4.4 saatekirja kinnitanud asutuse andmed (nimi, registrikood, aadress, telefon, e-posti aadress);
3.4.5 teenuse, uuringu, protseduuri või operatsiooni nimetus, millele patsient on suunatud;
3.4.6 saatekirjal olev prioriteetsuse kood;
3.4.7 suunamise eesmärk või soovitused registreerimiseks;
3.4.8 asutuse ja tervishoiutöötaja andmed kuhu ja kelle juurde patsient suunati:
3.4.9 osutatava teenuse aeg;
3.4.10 muud saatekirja tehnilised andmed (unikaalne kood, koostamise aeg või kehtivuse ajavahemik).
3.5 Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas, annab tervishoiuteenuse
osutaja patsiendile kirjaliku teatise, mis sisaldab tervishoiuteenuse osutamise aega ja tervishoiuteenust osutava
struktuuriüksuse või tervishoiutöötaja nime ja telefoni numbrit.
3.6 Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda tervishoiuteenuse osutaja telefoni teel, teatab tervishoiuteenuse
osutaja patsiendile tervishoiuteenuse osutamise aja.
3.7 Tervishoiuteenuse osutaja poolt ravijärjekorras muudatuse tegemisel teatab tervishoiuteenuse osutaja
patsiendile muudatustest hiljemalt ühe tööpäeva jooksul arvates muudatuste tegemisest.
3.8 Kui ravijärjekord on pikem kui kaks kuud, siis on tervishoiuteenuse osutaja kohustatud patsienti teavitama
teenuse osutamise ajast ja kohast üks kuu enne tervishoiuteenuse osutamist.
4. BRONEERINGU/VASTUVÕTU TÜHISTAMINE TS POOLT
4.1 Broneeringu/Vastuvõtu tühistamiseks on mitu võimalust: veebilehe kaudu; kirjutades või helistades otse
spetsialistile või TO-le e-posti/telefoni teel;
4.2 Kui TS ei saa kasutada kokkulepitud ajal Teenust ja soovib broneeritud aja tühistada, peab TS Vastuvõtu
tühistama esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 24 tundi enne Teenuse toimumisaega.
4.3 Kui TS ei tühista Vastuvõtu vähemalt 24 tundi enne kokkulepitud Teenuse osutamise aega ega ilmu
broneeritud ajal TO juurde, on TO-l õigus esitada TS-le arve vastavalt kehtivale hinnakirjale.
4.4 Kui TS ei saa haigestumise tõttu Vastuvõtule tulla ja tühistab vastuvõtuaja vähem kui 24 tundi enne
vastuvõtuaega, peab TS saatma 5 tööpäeva jooksul oma haigestumist tõendava arstitõendi TO e-postile
info@physiox.ee.
4.4.1 Kui arstitõendit ei esitata, on TO-l õigus esitada TS-le arve vastavalt kehtivale hinnakirjale.
4.5 Kui Vastuvõtt katkestatakse TS initsiatiivil, on TO-l õigus nõuda TS-lt tasu vastavalt hinnakirjale.
5. BRONEERINGU/VASTUVÕTU TÜHISTAMINE TO POOLT JA TEENUSE OSUTAMISEST KEELDUMINE
5.1 TO teavitab TS Broneeringu/Vastuvõtu tühistamisest, helistades TS Broneeringus märgitud telefoninumbril
või teavitades TS e-kirja teel esimesel võimalusel, viidates Broneeringu/Vastuvõtu tühistamise põhjusele ja
pakkudes TS-le broneerida Teenuse kasutamiseks uus aeg.
5.2 TO-l on õigus tühistada Vastuvõtt ja pakkuda TS-le Vastuvõtu muutmist, kui:
5.2.1 TO saab teada, et Teenuse osutamiseks vajalik TO esindaja ei ole võimeline osutama Teenust broneeritud
ajal ettenägematu töökorraldusliku asjaolu tõttu (näiteks haigestumine, tehnilise rikke või muudel olulistel
põhjustel);
5.2.2 TS saabub Vastuvõtule rohkem kui 10 minutit hiljem;
5.2.3 TO saab teada asjaolu TS tervisliku seisundi kohta, millega arvestades on Vastuvõtu tühistamine mõistlik;
5.2.4 TO saab teada muudest Teenuse nõuetekohase osutamise takistavatest asjaoludest.
5.3 TO-l on õigus keelduda TS-le Teenuse osutamisest või lõpetada Teenuse osutamine, kui:
5.3.1 TS soovib saada Teenust, mille osutamine ei ole (arsti)teaduslikult põhjendatud;
5.3.2 TS soovib saada Teenust, mille osutamine tooks tema tervisele kaasa suurema riski kui Teenuse osutamata
jätmine;
5.3.3 TS soovib saada Teenust, mille osutamine võib seada ohtu TO esindaja või kolmanda isiku tervise;
5.3.4 TS soovib lisateenuseid, mille osutamiseks TO-l kompetents puudub;
5.3.5 TS rikub oma kohustusi, mis tulenevad Üldtingimustest, TS-le edastatud täiendavatest juhenditest ja
suulistest juhistest või õigusaktidest;
5.3.6 TS ei avalda TO-le Teenuse osutamiseks vajalikku teavet
5.3.7 TO esindajal ei ole võimalik TS-ga temale arusaadavas keeles suhelda või TS-l ei ole võimalik kaasata tõlki,
mistõttu võib Teenus osutuda TS-le ebasobivaks või tervisele ohtlikuks;
5.3.8 TS ei pea kinni TO sisekorrareeglitest, mh helisalvestamine, filmimine või pildistamine ilma eelneva
nõusolekuta;
5.3.9 TS-l on Vastuvõtule tulles TO esindaja hinnangul joobeseisundile viitavad tunnused;
5.3.10 TS käitub TO esindajaga ebaviisakalt, provotseerivalt;
5.3.11 TS rikub Teenuse osutamise eest TO-le tasu maksmise kohustust;
5.3.12 TS taotleb talle Teenuse osutamist tingimustel, mis on vastuolus TO Üldtingimustega.
6. POOLTE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
6.1 TO ja TS teevad koostööd parima võimaliku tulemuse saavutamiseks.
6.2 TO-l on lisaks teistele Üldtingimustes toodud õigustele õigus:
6.2.1 saada TS-lt vajalikku informatsiooni broneeritud Teenuse osutamiseks ja edastada TS-le Teenuse
kasutamisega seotud informatsiooni;
6.2.2 nõuda TS-lt viivist suuruses 0,16% õigeaegselt tasumata summalt iga viivitatud päeva eest kuni Teenuse
maksumuse täieliku tasumiseni, kui Teenuse eest ei ole õigeaegselt tasutud;
6.2.3 tühistada Broneeringuid/Vastuvõtte vastavalt käesolevatele Üldtingimustele ja õigusnormidele;
6.2.4 võtta vastu TS ettepanekuid ja tagasisidet Teenuste osutamise kohta.
6.3 TS-l on õigus:
6.3.1 saada broneeritud ajal Teenust, mis vastab nõuetele ja õigusnormidele;
6.3.2 tühistada broneeritud aeg vastavalt Üldtingimustele;
6.3.3 esitada TO-le ettepanekuid ja anda tagasisidet;
6.3.4 esitada kaebusi ja ettepanekuid Teenuse osutamise kohta, tuues välja andmed, mis on seotud TS, tema
seadusliku esindaja või eestkostja esitatud kaebuse või ettepanekuga, sh Broneeringu/Vastuvõtu
number/Teenus, millega seoses on ettepanek või kaebus esitatud ja TO töötaja nimi, kelle tegevusega seoses on
kaebus esitatud.
6.3.5 pöörduda oma õiguste kaitseks järelevalveasutuste ja muude vaidlusi lahendavate asutuste poole.
6.4 TO kohustub:
6.4.1 olema TS-ga suheldes viisakas ja lugupidav;
6.4.2 osutama TS-le broneeritud Teenust broneeritud ajal, välja arvatud juhul, kui esinevad asjaolud, mis
nõuavad Teenuse osutamisest keeldumist või Teenuse osutamise lõpetamist;
6.4.3 tegema kõik endast oleneva, et Vastuvõtt algaks ja lõpeks kokkulepitud ajal.
6.4.3.1 Sõltuvalt asjaoludest võib vastuvõtuaja algus ja lõpp viibida kuni 15 minutit (nt kui TS-l on lisaküsimusi
või raskusi liikumise või riietumisega jne) ja sel juhul ei ole TS-l õigust nõuda tasuta Vastuvõttu, rahalist
kompensatsiooni või uut vastuvõtuaega (ehk TO ei kompenseeri TS-le muudetud/tühistatud Vastuvõtuga seotud
mistahes kulusid).
6.4.4 teavitama TS tema terviseseisundist, ravi käigust ja tulemustest, pakutava Teenuse olemusest ja eesmärgist,
selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest Teenusega seotud aspektidest ning
võimalustest saada raviarstilt infot nii enne Teenuse osutamist kui ka selle ajal
6.4.5 hoidma konfidentsiaalsena Teenuse osutamisel teatavaks saanud andmeid TS isiku, terviseseisundi ja
muude asjaolude kohta, välja arvatud juhul, kui selliste andmete avaldamine toimub kooskõlas Üldtingimuste ja
muude isikuandmete töötlemise põhimõtetega, millega TS on nõustunud, või kui andmete avaldamise kohustus
tuleneb õigusaktidest või kui andmete avaldamine on vajalik Teenuse nõuetekohaseks osutamiseks;
6.4.6 edastama Teenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmed, sh TS terviseandmed, kehtivate
õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras TS perearstile jms;
6.4.7 dokumenteerima Teenuse osutamise nõuetekohaselt ning säilitama vastavaid dokumente;
6.4.8 andma TS-le tervisealast teavet hea tervisekäitumise edendamise eesmärgil.
6.5 TS kohustub:
6.5.1 edastama TO-le tõese informatsiooni ja avaldama kõik olulised asjaolud, mis on vajalikud Teenuse
nõuetekohaseks osutamiseks ja mis võivad mõjutada Teenuse osutamist, sh informatsiooni tarvitatavate
ravimite, eelsoodumuste, ebatervislike harjumuste jms kohta;
6.5.2 vastutama broneerimisel edastatud andmete (sh telefoninumber, e-posti aadress) õigsuse eest;
6.5.3 teavitama TO, kui teine isik teeb Teenusele Broneeringu, edastama vastavad andmed (sh TS ees- ja
perekonnanimi, e-posti aadress, telefoninumber) ning vastutama edastatud andmete õigsuse eest;
6.5.4 teavitama TO muudest asjaoludest (nt puue, haigusseisundist tulenev erivajadus, keelebarjäär jms), mis
võivad Teenuse osutamisel olla olulised, ja osutama TO-le vajalikku abi Teenuse osutamiseks;
6.5.5 järgima TO poolt kehtestatud juhendeid, instruktsioone ja muid TS-le teatavaks tehtud nõudeid seoses
Teenuse kasutamisega;
6.5.6 tagama, et jõuab broneeritud vastuvõtuajal Teenuse osutamise kohale (jätab meelde, märgib üles ja
kontrollib vastuvõtuaja kuupäeva, nädalapäeva ja kellaaega);
6.5.6.1 arvestama võimalike takistustega ja planeerima teekonna varakult.
7. TEENUSE OSUTAMISE ERITINGIMUSED
7.1 TO osutab Teenust TS-le ainult siis, kui TS on oma nõusoleku avaldanud, broneerides Teenuse osutamiseks
vajaliku aja.
7.1.2 TO eeldab, et TS on Teenuse saamiseks nõusoleku teadlikult avaldanud, broneerides Teenuse osutamiseks
aja.
7.2 TO-l on õigus nõuda TS-lt eraldi nõusolekut Teenuste osutamiseks kirjalikult taasesitatavas vormis.
7.3 Piiratud teovõimega TS seaduslikul esindajal (näiteks alaealise lapse vanemad) on õigus anda TS eest
nõusolek Teenuse osutamiseks õigusnormides sätestatud korras.
7.3.1 Kui piiratud teovõimega TS seadusliku esindaja antud nõusolek kahjustab ilmselgelt TS huve, siis TO Teenust
ei osuta.
8. VASTUTUS
8.1 TO ei vastuta mistahes kahju eest, mis on tekkinud TS tegevuse või tegevusetuse tulemusel, sh TS poolt
valeandmete esitamise või andmete esitamata jätmise tulemusel.
8.2 TO ei vastuta mistahes TS-l tekkivate negatiivsete tagajärgede eest, mille võimalikkusest on TS enne Teenuse
osutamist teavitatud ning TS on teavitusest hoolimata andnud nõusoleku Teenuse osutamiseks.
9. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
9.1 TO töötleb Teenuste osutamise käigus või muul viisil kogutud TS isikuandmeid vastavalt isikuandmete kaitse
üldmäärusele, isikuandmete kaitse seadusele ja teistele õigusaktidele.
9.2 Isikuandmete vastutav töötleja on PhysioX OÜ, kes järgib andmete töötlemisel vastavaid õigusakte.
9.3 TO töötleb järgmisi TS isikuandmeid:
9.3.1 Isiku tuvastamine:
9.3.1.1 ees- ja perekonnanimi; isikukood;
9.3.1.2 anmdeid kasutatakse TS-le Teenuse broneerimiseks ja Teenuse osutamiseks, TS perearstile vajadusel
edastamiseks.
9.3.2 Kontaktandmed:
9.3.2.1 telefoninumber; e-posti aadress;
9.3.2.2 kontaktandmeid kasutatakse: TS-l Teenuse broneerimiseks ja TS-ga ühenduse võtmiseks, sh Teenusega
seotud täiendavate juhiste ja instruktsioonide edastamiseks enne ning pärast Teenuse osutamist; edastamiseks
TO poolt kasutatavale broneeringusüsteemile edastamaks TS-le meeldetuletusi visiidi toimumise kohta.
9.3.3 Terviseandmed:
9.3.3.1 andmed TS tervisliku seisundi kohta, sh andmed, millist arsti TS on külastanud või soovib külastada;
9.3.3.2 andmed TS-le osutatud Teenustest ning nende Teenuste raames TS-lt kogutud andmed;
9.3.3.3 andmed TS poolt tarvitatavate ravimite kohta;
9.3.3.4 röntgenpildid ja/või muud kliinilised pildid.
9.3.3.5 terviseandmeid kasutatakse: Teenuse osutamise kavandamiseks, sh haiguse või vigastuse ennetamiseks,
diagnoosimiseks ja ravimiseks eesmärgiga leevendada vaevusi, hoida ära tema tervise seisundi halvenemist või
haiguse ägenemist ning taastada tervist, samuti vajadusel TS perearstile edastamiseks.
9.4 ANDMETE SÄILITAMINE
9.4.1 TO ei säilita isikuandmeid kauem, kui see on lähtuvalt isikuandmete töötlemise eesmärgist või kehtiva
õiguse alusel vajalik;
9.4.2 Tervishoiuteenuste korraldamise seaduse ja sotsiaalministri määruse „Tervishoiuteenuse osutamise
dokumenteerimise tingimused ja kord“ alusel säilitab TO:
9.4.2.1 Ambulatoorse ning statsionaarse tervishoiuteenuse osutamist tõendavaid andmeid säilitatakse reeglina
30 aastat TS-le osutatud Tervishoiuteenuse andmete kinnitamisest;
9.4.2.2 TO infosüsteemi logisid säilitatakse 5 aastat;
9.4.2.3 TS rahulolu hindamiseks kogutud tagasisidet säilitatakse 5 aastat alates tagasiside saamisest;
9.4.2.4 Raamatupidamislikke dokumente säilitatakse 7 aastat Raamatupidamisseaduse alusel.
10. MUUD TINGIMUSED
10.1 TO-l on õigus ühepoolselt muuta käesolevaid Üldtingimusi igal ajal.
10.2 Käesolevate Üldtingimuste suhtes kohaldatakse Eesti Vabariigis kehtivat õigust
♦ Vastavalt üldtingimuste punktile 2.1 vastuvõtuaega saab broneerida kodulehel https://physiox.ee; telefonitsi üldnumbril +372 5 809 890 6; e-kirja teel info@physiox.ee; TO töötajate individuaalsete telefonide/e-posti aadresside kaudu; kohapeal tööaegadel.
♦ Kodulehel aja broneerimiseks tuleb kasutada “Broneerimine” vormi, misjärel asutuse esindaja võtab päringu tegijaga ühendust ja lepitakse kokku vastuvõtu aeg.
♦ Füsioteraapia teenustele on võimalik tulla kas tasuliselt või tasuta (üldtingimustega sätestatud korras).
♦ Tasulistele teenustele saab tulla vastavalt kehtivale hinnakirjale.
♦ Tasuta teenustele saab tulla (pere)arsti saatekirjaga.
♦ Hetkel oleme laiendamas rahastamisvõimaluste valikut, et muuta teenused kättesaadavamateks (stebby jt).
♦ Teenuste osutamine Teraapiafondi raames lõppes 30.06.2024.
Füsioterapeut on kõrgharidusega konservatiivse ravi spetsialist, kes keskendub liikumisfunktsiooni hindamisele ja taastamisele, kasutades selleks mitmeid füsioterapeutilisi tehnikaid, nagu näiteks füsioterapeutilise harjutused, manuaalteraapia, sooja- ja külmaravi, ultraheli, magnet- ning elektriravi ning palju muud. Terapeut hindab kliendi funktsionaalset võimekust, et tuvastada olemasolevaid või potentsiaalseid probleeme ning kavandab sobivaid harjutusi või kasutab manuaalseid meetodeid nende lahendamiseks. Lisaks jälgib füsioterapeut ravi kulgu ja teeb vajadusel muudatusi raviplaani ning annab pärast ravi lõppu edasisi juhiseid, et ennetada probleemide taastekkimist.
Füsioterapeut mängib olulist rolli ka patsientide vastutustundliku tervisekäitumise edendamisel ja haigusteadlikkuse tõstmisel, soovitades sobivaid liikumisharjumusi ja abivahendeid.
Füsioterapeut kasutab erinevaid meetodeid ja tehnikaid, et aidata inimestel kiiresti taastuda ja
saavutada pikaajaline tervenemine. See hõlmab keha loomuliku paranemisvõime ärakasutamist,
igapäevaste tegevuste kohandamist, erinevate manuaalteraapia võtete rakendamist ning füüsikalisi
ravimeetodeid, nagu elektri- ja magnetravi. Ravi lahutamatu osana soovitab füsioterapeut ka iseseisvaid harjutusi, mis võimaldavad patsientidel aktiivselt oma taastumisele kaasa aidata.
Kaasaegne füsioteraapia põhineb peamiselt aktiivsetel teraapiameetoditel, mille eesmärk ja sekkumised kohandatakse vastavalt iga konkreetse probleemi eripärale.
Ravi käigus uurib füsioterapeut põhjalikult probleemi iseloomu, selle tekkimislugu ning sellega seotud häireid ja piiranguid igapäevaelus. Füsioterapeut hindab tervislikku seisundit kui tervikut, keskendudes valu allikale, kuid ka kogu keha ülejäänud osadele. See hõlmab liigeste liikuvuse, lihaste tugevuse ja elastsuse hindamist, samuti rühti ja kõnnimustrit. Põhjaliku hindamise alusel koostatakse individuaalne raviplaan, mida kriitiliselt jälgitakse, kohandades seda vastavalt paranemise iseloomule (ravidünaamikale).
Statsionaarne füsioteraapia sobib neile, kes on haiglaravil, nt operatsiooni eel või järel.
Ambulatoorse füsioteraapia raames peab inimene ise kohale minema terapeudi juurde sobivasse
asutusse. Ambulatoorne füsioteraapia võib olla vajalik eelkõige neile, kes vajavad tugi- ja
liikumisaparaadi probleemide ennetamist, leevendamist või taastumist. See võib hõlmata järgmist:
Ambulatoorne füsioteraapia võib olla kasulik erinevate terviseseisundite korral, sh:
Tavaliselt algab ravi füsioterapeutilise hindamisega, mis on suunatud olemasolevate tervisemurede kaardistamisele ja edasiste probleemide ennetamisele. Füsioterapeutilise hindamise eesmärk on koguda põhjalikku ja usaldusväärset teavet patsiendi funktsionaalse seisundi kohta. Selle käigus kasutab füsioterapeut erinevaid teste, hindamistehnikaid ja mõõtmisvahendeid, et saada täpset pilti patsiendi tervisest. Põhjaliku andmeanalüüsi alusel seab füsioterapeut paika füsioterapeutilise diagnoosi ja jagab kliendile tagasisidet tema kehalise seisundi kohta.
Füsioterapeutilist hindamist võib kasutada mitte ainult esimesel kohtumisel, vaid ka kogu ravi perioodi käigus, et jälgida, kuidas teraapia mõjutab patsiendi seisundit ja kohandada raviplaani vastavalt individuaalsetele vajadustele. See tagab, et teie teekond tervenemiseni on alati kohandatud ja efektiivne.
♦ Alates 01.07.2024 aatekirja füsioterapeudi vastuvõtule võib väljastada nii perearst kui ka eriarst.
♦ Saatekirja alusel osutame teenused koodidega: 7050, 7060, 7065.
♦ Alates 01.07.2024 visiiditasu eraldi maksma ei pea.
♦ Vastuvõtt kestab kuni 30/60 minutit ja sisaldab vestlust, hindamist/füsioterapeutilisi teste,
palpeerimist, personaalse harjutuskava koostamist, füsioterapeutiliste harjutuste
sooritamist, füüsikalist ravi ning füsioteraapia aruande täitmist.
♦ Vastavalt asutuse sisereeglitele, normidele ja nõuetele on vahetu kontakti aeg määratletud järgmiselt:
♦ Esmasele visiidile tulles tuleks kindlasti arvestada umbes 60 min ajaga (st 2 teraapiakorda), kuna toimub anamneesi võtmine ja hindamine, mis võtavad tavapärastest teraapiatest rohkem aega.
♦ Korduva vastuvõtu kestus sõltub iga konkreetse juhtumi iseärasustest ja on vajaduspõhine (1 kuni 2 teraapiakorda päevas/nädalas/kuus).
♦ Vastuvõtule tulles võiksid seljas/kaasas olla mugavad riided (keskuses on võimalik riideid
vahetada).
♦Vahetusjalanõusid/spordijalatseid on vaja eraldi kaasa võtta.
♦ Palpatsioon võib olla oluline osa teraapiast, mis aitab mõista kaebuste iseärasusi.
♦ Parima tulemuse saavutamiseks võib osutuda vajalikuks üleriiete mahavõtmine.
♦ Kui mingil põhjusel pole võimalik kokkulepitud ajal vastuvõtule tulla, siis saate tasuta selle
tühistada 24t enne broneeritud aega. Kui tühistate hiljem või ei ilmu kokkulepitud ajal
kohale, võime teile vastavalt kehtivale hinnakirjale arve esitada.